Hedwig Th.J.M. Wassing (1954, Tilburg)

Hedwig Wassing is directeur/eigenaar van Annacom, management & kennis.

Na zijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht, was hij vanaf 1979 bijna 20 jaar werkzaam bij KLM, waar hij posities bekleedde in Catering, Business Systems, KLM Nederland Marketing en Customer Services & Reserveringen. Hij speelde een belangrijke rol bij de introductie van IT op de werkvloer van de catering; de ontwikkeling en implementatie van een volledige her-ontworpen dienstregeling, waarmee KLM’s capaciteit met 23% steeg zonder ook maar één extra vliegtuig aan te schaffen; het uitbouwen van KLM’s zwanencampagne; de introductie van het Airmiles loyaliteitsprogramma in Nederland en het opzetten van een Europees Customer Care Center (nu Cygnific). In 1997 stapte hij over naar  Krasnapolsky Hotels & Restaurants NV als commercieel directeur, met als eerste uitdaging de fusie tussen Krasnapolsky and Golden Tulip (nu NH Hotels). De realisatie van een Commerciële Federatie, waar in een juiste balans tussen centrale en decentrale verantwoordelijkheden belangrijke synergie tot stand kwam, en het bouwen van de eerste goldentuliphotels.nl website werden toegevoegd aan zijn staat van dienst.

In 2000, besloot Hedwig over te gaan naar de wereld van e-commerce. Hij was partner in de start-up Clicketing.com, ontwikkelde de wereldwijde marketing activiteiten van Leonardo Media BV (nu VFM Leonardo). Van 2002 tot eind 2005 was hij  manager business development van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen. Van 2006 tot 2014 was hij algemeen directeur van @Leisure BR B.V. / Belvilla.

LinkedIn profiel